Czysta, wysprzątana nieruchomość to podstawowy klucz do znalezienia nabywcy. Ciężko jest przekonać potencjalnego kupującego do zainwestowania w obiekt, w którym liczba pajęczyn przewyższa liczbę mieszkańców średniej wielkości miasta. Często koniecznym jest nawet usunięcie starych mebli i dodatków, umycie okien, upranie firan i zasłon, likwidacja starych, poplamionych dywanów oraz odkurzenie ścian i wykładzin. Duże meble warto umieścić pod ścianą. Lepiej stworzyć wrażenie otwartych, funkcjonalnych i jasnych przestrzeni, niż przytłaczających i skutecznie odstraszających klientów, zagraconych i zaniedbanych. Koniecznym jest również naprawienie wszystkich usterek technicznych. Uniwersalny zapach panujący w pomieszczeniach, popularna muzyka i zadbanie o maksymalne nasłonecznienie pomieszczeń sprawią, że oferowana nieruchomość zyska większą aprobatę wśród potencjalnych klientów.